Packtankar


Nu är det bara några dagar till LA.

Jag har tvättat allt som ska tvättas och börjat packa lite lätt.
Jag har alltid packångest.

Jag behöver laga min gula klänning, den gick sönder i axelbandet på en vild fest i Kapstaden.
Jag ska även korta av mina utställda Rock and Republic jeans jag köpte på Drylake, jag har hört att jeans är ett viktigt LA plagg.
Jag måste bestämma vad jag ska resa i.
Något varmt, men som ser tillräckligt respektbelt ut att flygvärdinnorna tar mig på allvar. Det är något jag har lärt mig efter alla mina resor. Flygvärdinnor värderar dig enligt vad du har på dig.

Sen kommer jag nog att behöva checka in, vilket jag inte har gjort på 100 år och är lite risky eftersom jag har ett stop i Denver på vägen tillbaka. Känns som upplagt för att väskan ska bli försenad.
Extra jobbigt eftersom jag antagligen åker till Sverige dagen efter jag kommer hem och gör ett jobb där och vill ha med mig väskan fylld med kläder till sommaren. Jag kommer ju inte få med mig alt jag vill när jag kommer hem i början på Maj.

Jag jobbar för Lacoste på onsdag och slutar sent, så jag måste vara helt klar med allt i morgon då jag reser tidigt torsdag morgon.

Nu har jag iallafall ett helt tvättberg av nytvättade kläder på halva sängen (jag har en stor dubbelsäng, där ena halvan agerar garderob när jag har tvättat) som jag behöver börja botanisera i.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0