Irriterad dag!

Jag är ledsen för dåligt uppdatering idag. Jag har tjaffsat med 2 agenturer och ett produktionbolag hela dagen om min resa till Sydafrika.
Från början var jag nämligen bokad på det här sättet

15e - resdag
16e - Fitting (testa alla kläderna)
17e - Jobbdag
18e - Jobbdag
19e - Väderdag (om det är dåligt väder någon av jobbdagarna så använder man den här dagen istället.)
20 - 22a - Min egen lilla semester


Det här jobbet betalade nämligen inte tillräckligt mycket pengar så jag sa att jag tog jobbet på villkoret att jag får 3 dagars semester efter jobbet. Så jag har bokat in mig på ett lyxigt hotell med underbar pool den 19e - 22a. Så jag kan ligga och mysa med en härlig bok vid poolen och dricka drinkar.

Men nu vill de ändra det hela till

15e - resdag
16e - fitting
17e - ledig dag
18e - Halv jobbdag
19e - jobbdag
20e - jobbdag
21-22 - min semester

Det är ju inte ok, för även om jag får den 17e ledigt så är det på det dåliga hotellet utan pool och jag missar en hel dag på mitt lyxhotell. Sen har de även snott åt sig en halv dags jobb extra.

Så det sa jag nej till.
Och då ska det ringas en massa olika människor hit och dit och alla skyller på alla och jag sitter mittemellan på alla sätt. Det är ju egentligen inte meningen att jag ska prata med produktionsbolaget alls, de ska ju prata med min agenturer, men eftersom agenturerna inte kommer överrens så blir jag mellanhand.

Jaja, det tog flera timmar iaf och nu har jag förhoppningsvis varit hård nog att faktiskt få min ostörda lilla minisemester.

Man blir verkligen behandlad som en sak i den här branchen!

Tur att jag är en riktig hårding!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0