Katastrof H&M!

I dag när jag var inne en sväng på H&M i gallerian fick jag ett fruktansvärt besked.

Jag frågade som vanligt om någon kavaj som var för stor om den fanns kvar i strl 32.

Då får jag svaret av killen i butiken att H&M har slutat göra storlek 32.

Jag fick kalla kårar längst hela ryggraden, hur kan han bara säga så där?! Ingen strl 32 mer? Bara så där sa han det med, utan att ens röra en min medan min H&M-framtid blev krasad i bitar.

Det enda jag kunde klämma fram var - HA! Då kan jag ALDRIG handla på H&M mer!! och stormade ut ur butiken med en skämsig pojkvän efter mig.*
Ju mer jag tänkte på det desto orättvisare är det. De har tagit bort min storlek! Vi små tjejer som redan har problem med att hitta kläder som passar bra. Ni vet petite är för kort i ärmar och ben och om du hittar ett plagg med rätt läng så är det lika brett som långt. Petita tjejer ska uppenbarligen vara korta och tjocka enligt sammhällsnormen.

H&M skulle aldrig får för sig att ta bort tex strl 38 (den mest vanliga storleken), och skulle de ta bort en tjockisstorlek (plus size storlek kanske jag ska säga med finare ord) ja då skulle det bli hus i helvete. För tjockisar kan man inte diskriminera!  Det har RÄTT till sina storlekar.

Men vi då? Vi små finlemmade tjejer, ska vi ha plastpåsar på oss? Eller kanske handla mussepiggtröjor på barnavdelningen om man inte har råd att sy in vardena plagg man köper förstås?

Vad kommer näst, ska de ta bort storlek 35-36 i skobutikerna med?

Är världen på väg att bli så tjock och stor att en normal storlek inte längre finns kvar för att ge plats för ännu en större storlek.
Det här är ren och skär diskriminering.

HÖR ROPEN SKALLA H&M KLÄDER TILL ALLA!!


(*Jag grät en skvätt mot pojkvännens bröst i bilen..
)

Kommentarer
Postat av: Matilda

Inte för att vara taskig mot dej eller så. Men H&M har ju bara haft stl 32 i en del dividedplagg, så man kan ju nästan förstå att dom tar bort dom.



Men jag förstår att du blev besviken!

2009-03-07 @ 19:43:08
URL: http://ombytlig.blogg.se/
Postat av: Lisa

hur mkt väger du & hur lång är du =) `?

2009-03-08 @ 11:37:42
Postat av: Tess

Hej Lisa!



Jag är 166cm och väger ungefär 45 kg. Men jag är inte mager, bara tunn.



kram / Tess

2009-03-08 @ 12:48:48
URL: http://evert.webblogg.se/
Postat av: Maja

Du har ju helt rätt i det du skriver, det diskriminerande mot de som är petit. Men hur kan du säga att strl 38 är en "tjockisstorlek" som du så fint uttryckte dig?! Strl 38 står oftast för medium och med de menar du alltså att alla som inte drar xs-s i kläder är tjockisar? Tänk lite innan du uttrycker dig så klumpigt igen.

2009-03-08 @ 12:59:31
Postat av: Tess

Hej Maja!



Om du läser ordentligt så står det ELLER efter, det betyder att jag inte menade att 38 var en tjockisstorlek, det var det normala exemplet.

Läs inlägget lite bättre innan du uttrycker dig så klumpigt igen.



kram Tess

2009-03-08 @ 13:01:31
URL: http://evert.webblogg.se/
Postat av: Tess

Hej Maja!



Jag syftade självklart inte på strl 38 när jag skrev tjockisstorlek, jag trodde det framgick tydligt att 38 var den normala storleken.



kram Tess

2009-03-08 @ 13:03:21
URL: http://evert.webblogg.se/
Postat av: maja

Jag ber om ursäkt,jag tror jag missuppfattade dig lite då du skrev "H&M skulle aldrig får för sig att ta bort tex strl 38 och skulle de ta bort en tjockisstorlek ja då skulle det bli hus i helvete."

Läser lite snabbt ibland:)

2009-03-08 @ 13:17:00
Postat av: Tess

Hej Maja!



Det gör inget, jag skrev en rättelse ändå så att man förstår lite bättre. Jag hade kunnat formulera det på ett annat sätt faktiskt.



kram Tess

2009-03-08 @ 13:29:47
URL: http://evert.webblogg.se/
Postat av: Malin

Jag har själv storlek 32 och att få höra detta, ja..det är inte särskilt kul. Man vill ju inte ha oversize på kläderna jämt.

2009-03-08 @ 14:27:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0