Varning - Bokblogg

Ojsan, så blev bloggen en bokblogg helt plötsligt. Vem kunde ha gissat det?

Jag har nämligen betämt mig för att beta av lite klassiker nu när jag ändå är ute och reser så mycket.
I dag blev jag precis klar med "To Kill a mockingbird" som jag läste på engelska. Helt klart en av de bästa böckerna jag läst på mycket länge. Den handlar om Amerikanska södern på 30-talet och du får från ett barns perspektiv följa en rättegång där en svart man åtalas för att ha våldtagit en vit kvinna. Den är lättläst för att vara en klassiker och väldigt allmänbildande.



Brevid mig nu ligger Kafkas Processen och Brott och Straff.
Har en känsla av att Det blir Kafka som får bli nästa, Dostojevskij känns en smula tyngre.
Snacka om att slänga sig i på den djupa sidan.

Vilka böcker tycker ni att man bör ha läst innan man dör?

Ok nu har jag varit boknörd för den här gången.

Kommentarer
Postat av: Garderobsgrubbel&Byråbekymmer

tack för dina tips om " modebloggerskans" garderob..får se vad det blir =)



hoppas du har en finfin torsdag! kram

2009-03-12 @ 11:13:39
URL: http://pyttis.blogg.se/
Postat av: Anonym

Sophies val är ett tips(inte att förväxla med sofies värld). Jag tycker den är otroligt bra. Processen och brott o straff är väldigt bra men ganska tunga medans sophies val känns mer lättläst men minst lika bra..

2009-03-12 @ 12:30:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0