Hrm!




Ok, gud vad infekterat det blev med Gemma Wardinlägget.


Det är vissa saker jag vill klargöra -


Det ÄR ohälsosamt att pendla i vikt, men jag kritiserar inte henne för att gå upp, det är att hon ska tillbaka till modellandet och gå ner igen som jag tycker är illa.

Jag ser hellre en välmående tjej än en benig och det har jag alltid stått för.
Jag har modellvänner som har haft anorexi och jag har sett själv, på nära håll, vad den här industrin kan göra med ditt huvud.

När jag säger att hon har blivit stor, eller lagt på sig så är det jämfört med hur hon såg ut innan, inte jämfört med någon annan. Man måste komma ihåg att mått på modeller inte har något med riktiga människor att göra.

Att hon nu har en mer mänsklig form tycker jag tyder på att hon inte är så naturligt smal egentligen och antagligen mår bättre som som hon är nu.

Jag gissar att Gemma antingen kommer att gå ner till sin vanliga trådsmala kropp (vilket känns trist), blir plusmodell á la Sophie Dahl eller att hon lägger ner modellandet helt och hållet.

För även om inte vi har något emot kött på benen, så tänker inte de stora modehusen så riktigt än.

I en bättre värld skulle det inte vara så, men nu är vi i den här världen och det finns ingen anledning att låtsas!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0