Söndagsmiddag när man har ont i halsen!








Första riktiga middagen på hela helgen.

Jag har haft så himla ont i halsen, så det var tvunget att bli något mjukt.
Så det blev lax i foliepaket med sparris.
Jag är inget fan av ris eller potatis, så jag brukar skippa det. Men råris är det jag skulle servera till annars.

Här kommer receptet -

Ta två 2 laxfileer - råa men gärna lätt rökta,
lägg dem i en folie bit stor nog att knipa igen senare.
Häll lite vitt vin i botten ( egentligen inte nödvändigt, men gott)
Lägg i ett par cocktailtomater eller andra grönsaker du gillar.
Ringla över olivolja och några droppar sesamolja.
Släng på några skvättar citron.
Salta, peppra, släng på lite chilli om du gillar lite mer smak.
Jag brukar köra lite olika kryddor olika dagar.
Knip igen till ett paket.
Släng in i ugnen 180°C i 20 minuter, eller till laxen är genomstekt.

Bra för dig, gott och enkelt att göra. Perfekt efter träningen!


Om du är ensam så kan du spara den ena laxfilen till nästa dag och hacka ner den i en sallad.

Jättegott!!





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0