Suck

Postat av:

Hoppas att du gillar väskan jävligt mycket för att slakta ett stackars lamm för en sån ytlig sak. Visst jag kan köpa kläder/väskor i skinn, men när det gäller lamm eller kalv då blir det ett klart NEJ för min del.

 

Hej Ung och arg!

 

Jag äter lilla grisen, jag äter lilla lammet, jag äter lilla kalven, jag äter lilla kycklingen, jag äter söta räkan, jag äter fina fisken och jag äter lilla ägget.

Sen har jag kuddar med dun från anden, skärp med hud från kalven och ja en väska med skinn från lammet.

Vad jag inte gör är att låta andra människor bestämma vad som är rätt och fel för mig.

Skäms på dig för att försöka tvinga på andra människor dina åsikter!

 

/ Tess


Kommentarer
Postat av: C

BRA TESS!!!!

Jag håller med dig!

2009-10-01 @ 15:34:17
Postat av: z

dessutom så brukar det vara ''rest-produkter'' till skillnad från t.ex. päls... alltså det är inte så att man slaktar lammet för att göra väskan. lammet slaktas i alla fall för att andra människor ska äta det ....

2009-10-01 @ 20:31:48
Postat av: mimi

haha!

vilken kommentar!

2009-10-01 @ 23:38:04
URL: http://redsquirrrel.blogspot.com
Postat av: johannams

Ljuvligt! :-)

2009-10-02 @ 07:53:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0