Fashion ...oh my fashion..

Jag fick frågan idag varför jag gillar mode och kläder så mycket, och det fick mig att tänka efter. För vad är det som gör att jag absolut måste ha ett visst plagg eller att jag kan tappa bort mig själv i Vogue i timmar i sträck?

Mode är något som inspirerar mig extremt mycket. Det är ett sätt att kunna uttrycka mig utan att säga någonting.
Jag kan ändra mitt humör med ett plagg och jag kan bli inspirerad av en preson jag aldrig ens träffat.
Inspiration är en fantastisk känsla som fyller hela min kropp och ger mig en kick av energi.
Genom kläder och mode kan man fly verklighet och skapa en egen värld. Allt är möjligt i en modevärld, ingenting är för stort, för litet eller för konstigt.

Jag skulle vilja påstå att mode är vuxnas version av sagor.

 

Vogue är egentligen en stor sagobok.



Kommentarer
Postat av: Anna.

Wow,vilken bra liknelse Tess:)



Kramelikram.

2009-09-17 @ 13:55:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0